Pozyskiwanie klientów przez biura nieruchomości

Jeśli zamierzasz założyć firmę, to z pewnością zastanawiasz się nad pewna kwestią. Najczęściej nasuwa nam się pytanie, dotyczące tego, od czego w ogóle swoją przygodę mamy zacząć. Nie jest to zwykle łatwe, ponieważ mając mnóstwo pomysłów ciężko jest wybrać ten, który będzie najbardziej dochodowy. Coraz częściej, możemy zauważyć, że ogromną popularność zyskuje rynek nieruchomości.

Ludzie , którzy chcą mieć zabezpieczenie pieniężne za kilka lat, interesują się kupnem mieszkania. Nie jest ono jednak przeznaczone na ponowną sprzedaż, ale na wynajem. Decydując się na taki krok, trzeba wiedzieć jak wygląda sytuacja na rynku, a także potrafić zyskiwać zainteresowanie klientów, którzy mieszkań poszukują. Najczęściej zasada takiego kupna jest łatwa. Na mieszkanie bierze się kredyt, który spłacany jest z comiesięcznej zapłaty lokatorów za mieszkanie. W ten sposób, po kilku latach, zyskujemy własne mieszkanie, z którego pieniądze nie wędrują już do baku, ale do naszej kieszeni.

Klient nasz pan

Decydując się na założenie własnego bura nieruchomości, musimy także posiadać odpowiednią wiedzę, która pozwoli nam na zdobywanie jak największej liczby klientów. Potężnym ułatwieniem w dzisiejszych czasach jest wszechobecny Internet. Dzięki temu, rynek nieruchomości jest ciągle pożądany, a portale nieruchomościowe zdobywają ogromną popularność. To właśnie na portalach znajdziemy potężną ilość ofert dotyczącą zarówno sprzedaży jak i najmu nieruchomości. To właśnie z tego miejsca, do bur nieruchomości trafia najwięcej klientów. W ten sposób pośrednicy zyskują prawie połowę zainteresowanych.

Niekoniecznie ważne ogłoszenia

Co więcej, możemy zauważyć, że prasa oraz zamieszczane tam ogłoszenia, nie mają już tak dużego znaczenia i nie generują zwykle zachęcającej liczby zainteresowanych. Wynika to z faktu, że ogłoszenie w gazecie, może zmienić się na nieaktualne bardzo szybko, a klienci nie będą mieli o tym pojęcia. Kolejna przeszkodę stanowią opłaty za wystawienie ogłoszenia, kupno gazety itp. dlatego , znacznie łatwiej jest poruszać się w sieci. Kolejnym źródłem pozyskiwania klientów są dotychczasowi klienci. Mowa tutaj o tych, którzy byli zadowoleni z usługo biura. Polecają oni wtedy jego usługi przyjaciołom i bliskim. Jest to jedna z najbardziej skutecznych reklam w nieruchomościach.

Mieszkania poszukiwane na rynku polskim

Każdy z nas chce mieszkać gdzieś, gdzie będzie czuł się jak w domu. Najczęściej mając własne miejsce zamieszkania, staramy się je urządzić rak, aby było jak najbardziej przytulne. Jednak osoby, które przez całe życie mieszkały na wsi, najczęściej marzą o tym, aby właśnie tam pozostać. Wiąże się to jednak ze sporymi wydatkami, jakie muszą ponosić ci, którzy zamierzają taki dom sobie wybudować. Co więcej, trzeba na takie przedsięwzięcie nie tylko pieniądze, ale także ogromny wkład czasu.

Jak to wygląda w przypadku mieszkania?

Przede wszystkim, mieszkając w bloku czy kamienicy, nie musimy poświęcać czasu na budowę takiego obiektu, gdyż zwykle kupujemy już gotowe i najczęściej umeblowane miejsce do zamieszkania. Dzięki temu, nie martwimy się o zakup wszelkiego wyposażenia. Jednak ma to także swoje wady. Główną jest to, że nie decydujemy jaki jest rozkład pomieszczeń w budynku. Nie mamy zwykle też możliwości zmienić położenia niektórych z nich, gdyż w przypadku toalety czy kuchni nie ma takiej możliwości. Dodatkowo nie mamy zbyt dużego wpływu na rodzaj energii czy ogrzewania. Gdy kupujemy mieszkanie warto zwrócić uwagę na te aspekty. Jeśli blok posiada starą instalację to musimy się liczyć z kosztami utrzymania, a z czasem może to być nawet wymiana całej instalacji. Warto więc szukać mieszkania w budynkach o instalacji w dobrym stanie, albo po prostu nowej. Jednym z najlepszych źródeł energii są panele fotowoltaiczne, które są ekologiczne i przede wszystkim opłacalne i wydajne.

Co wolą klienci?

Murator EXPO oraz WYG PSDB przeprowadzili badania w kwestii preferencji Polaków co do miejsca zamieszkania. Metoda jaka wybrano to wywiad bezpośredni. Ponad połowa ankietowanych to grupa wiekowa od 27 do 37 lat. Jest to wiek w którym najczęściej osoby decydują się na zaczęcie budowy domu lub kupna mieszkania. Jakie były wyniki? Ponad 80% ankietowanych preferowało poszukiwanie mieszkania. Zaledwie 8% decydowało się na dom, zaś 12% nie było do końca zdecydowanych. Największą popularnością cieszyły się także mieszkania 3-pokojowe oraz takie o metrażach od 41 do 60 m2.

Kolejne pytania do ankietowanych dotyczyły także tego, czy preferują oni mieszkania od dewelopera czy też rynek wtórny. Oczywiście większość zdecydowała się na nowe mieszkania. Różnica wynosi aż 10%. Jednak zdarzały się osoby, które w tej kwestii się wahały. Jaką kwotę są w stanie wydać Polacy na swoje mieszkania? Jedna piąta z ankietowanych do dyspozycji ma od 301 do 350 tys. złotych. Prawie 20% dysponuje o 50 tys. większym budżetem, a zdarzają się osoby, które pod uwagę biorą wydatek z rzędu 600 do 700 tysięcy.